Spre tara ciucalatei



Pãi dragii mii buni prietini şî tãtî gaşca di pi meleagurile celi pi cari m-am nãscut.
Cum sã şie impresîili unii cãlãtorii lungi cu avionu? Pãi ioti aşa: purcasâi într-o sâmbãtî dimineaţî cu tãt cu rucsac în schinari la drum, pi la cinci, cî mai târzâu ioc trenuri cãtri Bucureşti. Cole ci fãcui? Am stat la o fostã colegî di danţ, chefuri şî nãzbâtii; undi pi lângî faptu câ mã gãzdui îmi şî ştersî o ditamai fleica di fripturî şî mã culcã lângî ie, aşa cî cicî era pre frig. Aşa cî pi la patru dimineaţ frumuşãl din pat (da tre sî vã spui cî am dormit la etaj) ţuşti în gãuriîţi bocanci şî dãi tari cãtri ieroport. Cu ci? Sâc cu taxi, care mã costã 135 de mii, sâc. Aşa, acolo tot fielu di formalitãţî mai deocheti şî pipãitoari, mai ales cî dorem şî io un masãj la ora cee di la donşoara vameşî, cari mari, vãmuie la greu. Trecui pisti tãti andrahãlili ieste şî când ajunsãi la îmbarcari ieţ vânt neni Ioani cî na, acu mã pãlise fricu. Dacî pleacî în sus sau în jios pârdalnicu di avion. Nici o problemî, a fost super mişto decolarea, di abie aşteptam sî treacî escala din Praga sî mai facî aştia di la CSA odatî elan în pupa (pentru Elena asta). La Praga am ajuns pi la 8 ceasuri şî am stat pânî la ali 12 ceasuri. Aş fi încercat sî trec cu privirea şî pin cehoaici da' era vremi pacãtoasî şî sincer amu erau distuli naţâi di privit şî in ieroportu cieh. Aşa deasupra norilor soare frumos da' nic sî vãz şî io patria dragî di sus. Pânî în Germania numa zãpadî, deja îmi fãcui grij, pentru cî idioţâi di la meteo anunţasârî cinşpi grãdi în Belgia şî când cole pisti tãt nãmeţî bãtuciţi. Da' când planai deasupra Bruxãlului ci sî vezi minunaţâi di câmpuri verz cî mã aşteptai di amu sî vãz drugãleţâi di pãpuşoi ieşâţî în coaceri. Da' frumoasî aterizari, superb, atmosferî de basm. Şî aterizai... Şî di colo di la un ghişãu luai un carton cu ştampilî care cicî mã dusî cu trenu în Sint Pieters Station din Gent, unde stãtui io vreo trii ore sî o aştept pi Clara, şî asteptai cu pofteli deschisî la minunãţâili di frumusãţî belgieni cî îmi cursãrî ochii di frig şşî jãli. În sfârşît ajunsî şî Clara, cu o tipî din gãlãţie şî ie, şî mã aşteptarã. Clara din dragosti şî politeţ mã ajutã s-mi gãsãsc garnizoana undi sî stau pentru şãsi luni. Tre sî vã zic cî îs cazat în centru unde îi lumea buna şî chiar imi placi, ai ci faci când ţîii dor di alti pofti, mai ales cî, acu nou, aflai cî au şî aiştia pi icişa feti la sticlî, adicâtilea la vitrinî şî stau pompoasî ca alea la cireada. Oricum nu recomand nici unuia dintri voi sî sî ducî sî vazã mãcar ci atmosferî di desfrâu şî nu îi chiar aşã di draguţ di vãzut, dar aviz amatorilor sunt pi tãti gusturili. Aşa, prima impresii în Gent? Super marţî când am ajuns ne-au primit nişti omuleţi di la ESN (Erasmus Student Network) cari ni plimbarî prin oraş aşa la început ne-au dat ceva mancari, şî noi, adica io şî înca o micî trupî de româncuţi pi cari le-am cunoscut-o aci am luat şî provizii, cî de, sî anunţau plimbãri greli. Şî aşa purcerãm la drum prin citadelî. Colo un castel cu multi chetri da cu multi istorii în el, tot fielul di relatãri cu schingiuri, tras pi roatî, tras în ţapî şî aşa mai diparti. Dupã tãti ieste obosãli şî privilegii vizuali ni poftirî oamenii sara la o cinî cu tãt fielu di fripturi, afumãturi delicioase şşş a draculu di lichicioase la burta cî ti treceu fiorii di plãceri, dupã cari trântirî nişti desãrturi a la juma de kil, curmali şî smochini dulci, iar asa di racoari nişti struguri babani şî delicioşî cî nu mai ramasãsî nica în urma me. Şî aşa ca di final dupã ci ni ospãtarâm bine şî frumos, odihnirãm niţel pânticili şî purceram la a danţa într-un club Decadance (DR. sigur îl ştie), club care îş merita numeli. Arata ca o bisericî cu trii biecuri uzati şî totu lipicios şî, îhhh nu mai zâc. Oricum atmosfera la iesti pitreciri tot romanii o fãcurî ca şî la restu care urmarî da nu vi li zâc acu ci o sa li mai amân ca sî sî aduni. Ideea lor di party e cum zise Draguna, stau cu barba în beri şî o înmoaie des ca sî zâcî cî sî sâmt ghini. Oricum o sî mai testez şî alti baruri, promit. Am fost şî în Vesalius, foarte draguţ, da cole toata lumea numa la plãcerili tinereţîi sî gândeşte, combinaţîi pisti combinaţîi nu mai ştie care cu care sî fie în extaz. Şî vreu sî zâc cî oricât di frumoşî sau nu îs spaniolii şî italienii, cî cicî aşa zâc fetili, bine, nu toate, da majoritatea, mã îs nişti ţâgani nespãlaţî, serios. Şî tãtî zîua mai beau şî dupã feti, bine asta din urma e normal, ca la câţ polonezî şî cehoaici sunt îţ vini sî ti sui numa pe blicicletî sî priveşti tãti cãminile.
Aşa în conluzâie la primu rãvaş pentru feti hai în coaci cî vã primesc eu iar pentru flãcãi staţ acasî cî faceţî concurenţî la alţâii pi ici.

vã iubesc,

Badea Ion, 09 a lu' Făurar 2004

Niciun comentariu: